ربات


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



چراغ خواب شلمن" >چراغ خواب شلمن

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان رز آبی و آدرس nser.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 426
بازدید کل : 4837
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

href="http://www.1abzar.com">ابزار وبمستر

رزی (Rosey) یکی از اولین ربات هایی بود که در تلویزیون نمایش داده شد. این ربات به شکل یک پیشخدمت خانم با یک پیشبند تزئینی در بین سال های 1962 تا 1963 در سریال کارتونی The Jetsons تخیل انسان ها را بال و پر میداد.

50 سال بعد، شرکت iROBOT ‌با الهام از این کارتون رباتی به نام Ava ساخته است. به گفته آقای انجل، مدیر این شرکت، آوا رباتی 165 سانتی با سری از جنس آیپد یا یک تبلت اندرویدی است که حواس خود را مدیون سنسور کینکت شرکت مایکروسافت خواهد بود.

شرکت iROBOT در چند دهه اخیر به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های ربات سازی فعالیت میکند. این شرکت تاکنون میلیون ها عدد جاروبرقی رباتی Roomba تولید کرده. در ضمن ربات های خنثی کننده بمب تولید این شرکت نیز در کشورهایی مثل عراق و افغانستان بسیار پرکاربرد بوده است.


 

irobot-mine.jpg

حالا انجل امیدوار است که آوا بتواند بسیاری از کارهای خانه را به صورت خودکار یا از طریق کنترل از راه دور انجام دهد. شرکت Texas instruments نیز اعلام کرده با تولید پردازشگرهای قدرتمند، هوش این ربات را افزایش داده و قیمت تمام شده محصول را پایین خواهد آورد. بر اساس اعلام آقای انجل، دلیل اصلی استفاده از تبلت به عنوان سر ربات این است که شبیه سازی حالت های صورت انسان برای یک سر مکانیکی بسیار دشوار است. اما با استفاده از تبلت میتوان تمام حالت ها را با شبیه سازی کامپیوتری به سادگی انجام داد. در ضمن این موضوع توسعه دهندگان نرم افزار را ترغیب میکند تا با نوشتن اپلیکیشن های مختلف برای آوا، آن را تبدیل به نگهبان، فروشنده، پرستار کودک و سالمند یا هر چیز دیگری بنمایند.

طبق اعلام iROBOT، "اولین نمونه های این ربات در اوایل سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. البته قطعاً قیمت اولین نمونه ها به چند ده هزار دلار میرسد. اما با گذشت زمان این قیمت تعدیل خواهد شد. در ضمن بازار هدف اولیه این ربات، صنایع پزشکی خواهد بود. جایی که این ربات به پزشکان کمک خواهد کرد تا بیمار خود را از راه دور مورد معاینه و درمان قرار دهند."

انجل از نقشه های آینده خود برای آوا میگوید:
"با تولید انبوه آوا، مدیران میتوانند از آن به عنوان منشی یا راهنما برای دعوت حضار به سالن های کنفرانس استفاده کنند. آوا میتواند واسط خوبی برای ویدئو کنفرانس ها باشد. در ضمن با کاهش قیمت آوا در آینده نزدیک، خانواده ها نیز میتوانند آن را خریداری کنند. شاید تا آن موقع، دو بازو هم برای آوا قرار دهیم تا بتواند به کودکان، شیر یا غذا هم بدهد!"
 





:: بازدید از این مطلب : 504
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : محمد ناصر
ت : یک شنبه 27 فروردين 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');